یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قانون حدنگاری جزء اولویت امسال ما در استان کرمان است که اکنون در اجرای این قانون در اراضی کشاورزی عقب‌ماندگی داریم لذا همه دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز اول اردیبهشت ماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان اظهار کرد: همه مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال باید اجرایی شده باشند لذا رصدی در این زمینه باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال بیان کرد: باید همه مجموعه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را بکنند و از همه ظرفیت‌ها در این راستان بهره گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت مردم برای جهش تولید دارند لذا باید تمام موانعی که سبب عدم یا کاهش مشارکت مردم شده را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: بایستی از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال برای استفاده حداکثری ظرفیت مردمی در راستای جهش تولید بهره‌گیری شود.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قانون حدنگاری جزء اولویت امسال ما در استان کرمان است که اکنون در اجرای این قانون در اراضی کشاورزی عقب‌ماندگی داریم لذا همه دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم در این زمینه داشته باشند. گفتنی است که در بخش‌های دیگر مشکلی در خصوص اجرای قانون حدنگاری نداریم.

وی ثبت مناقصات و مزایدهای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و شبه دولتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرکت‌ها باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و ضمانت اجرایی آن در اولویت دستگاه قضائی قرار دارد و با دستگاه‌هایی که این قانون را اجرا نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: هیچ دستگاه یا شرکت دولتی حق ندارد کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، از خارج تهیه کند.

وی بر لزوم توجه به کیفیت کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: باید از صنایع کوچک داخل استان حمایت کنیم و انتظار داریم که شرکت‌ها و صنایع بزرگ کرمان کالاها و خدمات موردنیاز خود را از شرکت‌های بومی تامین کنند.

همچنین مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه درباره ساماندهی وضعیت معادن در استفاده از سامانه «ستاد»، گفت: براساس قوانین شرکت‌های شبه دولتی باید همه معاملات، مناقصات، تعاملات و ... خود را باید در این سامانه ثبت کنند.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعلام موافقت خود از ثبت نام شرکت‌های شبه دولتی اظهار کرد: حمایت از صنایع کوچک و بزرگ سیاست کلان استان کرمان است.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این شورا گفت: توسعه پایدار و راه‌اندازی صنایع پایین دستی رابطه دو سویه دارند.

وی با تبیین اقدامات استان در زمینه حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تصریح کرد: تا نتوانیم شرکت‌های بزرگ را به شرکت‌های کوچک وصل کنیم، استان توسعه پیدا نخواهد کرد.

حسن زاده با بیان این مطلب که شرکت‌های بزرگ استان فقط کالای خود را از شرکت‌های بومی تهیه نکنند، بلکه خدمات دیگر مانند نرم افزاری، فیلم و ... از شرکت‌های کرمانی خریداری کنند، گفت: شرکت‌های IT بسیار قوی و حرفه‌ای در استان داریم.

وی ادامه داد: بایستی همه شرکت‌های استان در نمایشگاه معرفی کالاها و ظرفیت‌های کرمان حتما شرکت کنند.

همچنین میجانی مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اظهار کرد: ۳۵ هزار شغل توسط شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بایستی شرکت‌های بزرگ کالاهای موردنیاز خود را از شرکت‌های تولیدی بومی خریداری کنند.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: انحصار و حمایت گلخانه‌ای از برخی شرکت‌ها باعث عدم رشد آنها می‌شود لذا باید رقابت بین شرکت‌ها باشد تا رشد و توسعه یابند.

همه ادارات دولتی ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا